in

Hat Umuq 40 Ke Ataih Mai Baca Sat

Bab ni ramai tak tau. Jadi nak kena cerita. Hat umuq 40 tahun ke ataih cuba angkat tangan tengok.

Mai rapat sikit. Baca betui-betui. Tok sah kejit mata.

Bila dah cecah umuq 40, setiap tahun memori merosot sebanyak 3%. Nampak macam sikit tapi 3% tu belambak habaq hang.

Yang bagitau ni kajian lebih dari 10 tahun. Buat kat Perancis. Depa garu pala bila dapat keputusan ni.

Kajian pun ataih geng geng yang jaga otak ni. Yang tak jaga lagu mana? Bayangbsan pikiaq sat.

Hat 30an dan 20an pun jangan dok ghenyih sakan. Hat hangpa pun ada juga. Tunggu masa ja nak bagitau.

Makala dok tunggu gelak la dulu kat depa hat umuq 40an ni. Hat 50an ke ataih macamana? Sendiri mau pikiaq.

Amacam? Terbitkan rasa takut dan cuak itu. Mungkin ia penyelamat. Bertindak sekarang.

P/S : Saya suka berkongsi ilmu ilmu tentang OTAK & kesihatan di telegram saya. Klik link untuk sertainya http://t.me/neuroversiti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Dua Gambar Otak – Yang Mana Satu Milik Kita?

Set Minda Dulu