18 Jenis Ulam Untuk Kulit Lawa Awet Muda

KINI DILANCARKAN buku OTAK 3.0

HARGA SPECIAL sempena launching

Harga asal ̶R̶M̶5̶9̶ kini RM39 sahaja!

Jimat sehingga 85% khas bagi yang TERAWAL!

BELI DI SINI

BELI DI SINI

Kulit awet muda jadi kegilaan ramai.

Nak menua secara sihat.

Tak nak aduh sana sini tapi umur baru setahun jagung.

Muda muda dah sakit.

Rahsia nenek moyang hidup sihat walaupun sudah lanjut usia

Ulam memang sudah dibuktikan khasiatnya.

Ada lagi 100 RAHSIA MAKANAN untuk sihat secara alami.

KLIK DI SINI

Yang nak lawa sihat.

Bebas penyakit hingga ke liang lahad.

Wajib masukkan 7 jenis ulam ni dalam diet harian.

BACA: 7 SUMBER MAKANAN DIET TANPA PERLU BERLAPAR!

1. Petai

Bab ulam ni.

Kalau masuk tandas memang ‘wangi’ semacam.

Dah keluar racun dan toksin.

Petai kaya kandungan ‘flavonoid’ – berfungsi sebagai agen anti oksida ideal untuk kulit

Atasi garis halus pada mata.

Bukan ini je. Petai cegah risiko kanser.

Dengan tingkatkan ketahanan sistem imun.

Sebab anti oksida dalam petai bukan calang calang.

Bantu lindungi sel dari radikal bebas.

kulit awet muda

2. Peria Katak

Namanya dibentuk mungkin sebab tekstur kulitnya.

Menggerutu macam kulit katak.

Cukup terkenal sebab pahit luar biasa.

Tapi pahit itulah bahan rahsia. Juga kaya vitamin C

Untuk dapatkan kulit awet muda.

Bergetah bak umur 30an walaupun sudah meningkat usia.

Peria katak ada 2 kali ganda kalsium berbanding bayam dan brokoli

Juga rendahkan tekanan darah tinggi.

Serta kawal gula bagi penghidap diabetes.

Peria katak boleh lindungi kulit dari sinar UV.

Ada beta carotene dan vitamin A untuk jaga mata

Dari risiko katarak mata.

Mata jadi kabur dan berpasir.

BACA: 8 KHASIAT LIMAU PURUT UNTUK KULIT GEBU GEBAS!

ulam ulaman

3. Jantung Pisang

Jantung pisang kaya mineral dan anti oksida.

Bantu lembapkan dan hidrasikan kulit kering

Ada quercetin, catechin, phenol dan saponin untuk lawan radikal bebas.

Jantung pisang ni kena pandai pilih.

Ada yang tak boleh dimakan sebab rasanya pahit.

Sebab ada kandungan tannin tinggi dalamnya

Siapa sangka jantung pisang ni kaya vitamin E.

Ejen lawan jangkitan.

Ada flavonoid untuk sihat awet muda.

Kaya zat besi untuk sel darah.

Jantung pisang juga kaya magnesium ye.

Bantu tidur lebih lena sebab ia relakskan otot dan saraf badan.

INGIN RESIPI SIHAT GUNA JANTUNG PISANG?

KLIK DI SINI

kulit awet muda

4. Daun Pegaga

Daun pegaga ni ‘kudapan’ feveret otak.

Power tak power daun pegaga.

WHO telah iktiraf pegaga sebagai herba yang jaga & lindungi kecerdasan otak

Terutama untuk kanak-kanak.

Tingkatkan aliran darah masuk ke dalam otak.

Otak jadi lebih siap siaga.

Orang tua tua selalu ambil pegaga sebagai jus atau ulam

Petua nampak muda walaupun dah masuk series 50an.

Jus boleh campur dengan buah seperti lemon, epal atau belimbing.

Sebab bantu awet muda.

Dengan menggalakkan penghasilan kolagen

Bantu kekalkan kelembapan kulit.

Dan elak kulit hilang air.

Nak jimat, tanam saja di halaman rumah.

Pegaga senang tumbuh. Boleh masukkan dalam diet harian.

ulam ulaman

5. Ulam Raja

Ramai tak tahu.

Ulam raja tersangat kaya dengan vitamin C

Lebih tinggi daripada oren dan jambu batu.

Bantu remajakan kulit.

Bantu turunkan glukosa dalam darah.

Dan paras tekanan darah tinggi.

Kajian dapati penghidap diabetes jenis 2.

Yang amal ulam ni selama 8 minggu menunjukkan peningkatan sensitiviti insulin

Ulam ini juga disarankan oleh KKM untuk amal selain petai.

6. Timun Batang

Dalam timun batang ada vitamin C dan caffeic acid.

Sesuai untuk yang ada masalah ruam merah pada wajah

Timun ada cooling effect – bantu atasi jerawat aktif.

Yang ada lingkaran gelap pada mata.

Dan blackheads sesuai lah amal timun batang.

Kaya kandungan air.

Untuk menghidrasikan sel kulit agar sentiasa lembap.

BELUM DAPATKAN BUKU OTAK 2.0?

DAPATKAN DI SINI

7. Pucuk Ubi

Boleh amal pucuk ubi kayu.

Atau pun pucuk gajus untuk kulit awet muda.

Kaya nutrisi untuk sihat dalaman.

Seeloknya rebus atau celur sekejap untuk khasiat ideal.

Ulam lain termasuk pucuk gajus, serai kayu, kacang botor, bayam Brazil.

    • Jering

    • Daun cekur

    • Daun mengkudu

    • Bendi rebus

    • Daun selasih

    • Bunga kantan

    • Daun selom

Anda Juga Mungkin Berminat

Ketahui 9 Bahaya ‘Strok Senyap’ Ramai Tak Sedar

8 Petua Cegah Risiko Terkena Katarak Mata

6 Makanan Tradisi Popular Palestin

6 Jenis Teh Paling Biasa Diminum Serta Khasiatnya

20 Mei – Hari Lebah Madu Sedunia

19 Tips Tentang Radang Usus Anda Kena Tahu

Scroll to Top